Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sexual assaults on College Campuses: A Case Study of the University of Richmond
Steňková, Gabriela ; Kýrová, Lucie (vedoucí práce) ; Sehnálková, Jana (oponent)
Tato práce je případovou studii sexuálního násilí na Univerzitě v Richmondu, jež se zkoumá zásadní případy a změny, jež proběhly na univerzitě ve sledovaném období od roku 2011 do roku 2021. Téma sexuálního násilí na amerických kampusech si získalo velké pozornosti díky krokům státní administrativy v jeho prevenci v roce 2011. K větší pozornosti široké veřejnosti pak vedl nárůst protestů proti sexuálnímu násilí v roce 2017 během kterých studenti kritizovali univerzity za jejich nečinnosti vůči pachatelům sexuálních útoků. Na vybraných případech pak poukazuje tato práce na fakt, že Univerzita v Richmondu čelila několika mediálně známým případům sexuálního obtěžování, jež ji přinutila učinit kroky ke zvýšení prevence sexuálního obtěžování. Dále tato studie poukazuje na limity etických výzkůmů a restrikce, jež jsou spojeny s výzkumem v oblasti sexuálního obtěžování na amerických kampusech. Toto učinilo možnost odsouhlasení výzkumu na kampusu složitější a také poukázalo na fakt, že ačkoliv jsou si akademici univerzity vědomi, že data získaná dotazníkem by byly pro univerzitu přínosná, není možné, aby takovýto výzkum měl na starosti jako primární výzkumík student.
Představa učitele a učitelky z pohledu žáků a žaček 2. stupně základní školy
Procházková, Martina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Jarkovská, Lucie (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat žákovskými představami vyučujících z genderového hlediska. Srovnávat bude představu typického učitele a učitelky, dále představu ideálního učitele a učitelky a charakteristiku konkrétního učitele a učitelky. Hlavní výzkumnou otázkou bude, nakolik jsou žákovské představy a konkrétní zkušenosti ovlivněné genderovými stereotypy. Několik výzkumů dokázalo, že pedagogická osobnost vyučujících, resp. její vnímání ze strany studujících má zásadní vliv na efektivitu výuky a postoje studujících ke škole. Realizovaný výzkum využívá kvantitativní metodologie. Konkrétně je využito dotazníkového šetření. Studující čtyř ročníků 2. stupně ZŠ vyplňovali tři dotazníky. První se zaměřoval na představu typické/ho učitele/ky, druhý na představu ideální/ho učitele/ky a třetí na popis konkrétní/ho učitele/ky. V rámci analýzy bude představeno srovnání představ učitele a učitelky, ve všech uvedených rovinách, ale také srovnání napříč uvedenými rovinami. Výzkum navazuje na studii představ typické/ho učitele/ky realizovanou před patnácti lety (Moravcová- Smetáčková, 2003), s níž bude srovnávat výsledky. Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, pedagogická osobnost, typický/á učitel/ka, ideální učitel/ka, představy studujících, hodnocení

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.